Din Önskelista
    Home / Allmäna villkor

    Allmäna villkor

    BETALA SÄKERT

    Hos oss är det tryggt att handla. Vi använder oss utav Klarna Checkout

    SNABBA LEVERANSER

    Vi skickar snabbt och säkert. Du får dina varor inom 7 arbetsdagar, beroende på lagerstatus.

    ÅNGERRÄTT & RETUR

    Du kan alltid  returnera dina varor smidigt och enkelt.

    Allmänna Villkor

    I dagsläget kan beställningar och leveranser endast ske inom Sverige. Vid beställning av vara hos oss träffas avtal om köp först när kunden till uppgiven e-postadress fått en bekräftelse på beställningen (orderbekräftelse). Observera att lagda varor i shoppingbagen ej är reserverade. Det görs först vid genomfört köp.

    Vi tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste du vara över 18 år.

    Alla priser som visas på Tiaras inkluderar 25 % moms. Valutan är SEK. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för eventuella feltryck av prisinformation och eventuell slutförsäljning.

    Minsta ordervärde: 250 SEK

    Fraktfritt vid order över 800 kr.

    Under 800 kr är fraktkostnaden  89 kr.

     

    Skulle en produkt vara slut i lager vid beställning och ordervärdet skulle hamna under 800 kr så kommer en fraktkostnad att debiteras

    Alla varor skickas från våra samarbetspartners inom Europa. Normal leveranstid är 4 till 7 arbetsdagar (om inget annat har informerats – vissa varor kan ha längre leveranstid och då får du information om det via den e-post du har uppgett). Hör av dig om paketet inte har kommit inom 7 vardagar. Om en vara från din beställning är slut i lager kommer vi att kontakta dig och informera om detta per e-post. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar, förluster eller skador beroende på fraktföretaget.

     

    Ej uthämtade paket

    Om inte paketet hämtas ut från utlämningsstället debiteras kunden en avgift på 300 SEK (inkl. moms) för frakt och omkostnader. Kostnaden debiteras dig via samma betalsätt som du gjorde ditt köp. Om du har ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet från utlämningsstället och göra en retur, annars blir paketet registrerat som outlöst och debiteras automatiskt.

    Skadat paket

    Upptäcker du skador på ditt paket från oss ska du omedelbart anmäla detta till transportleverantören och göra en skadeanmälan till denne. Det är transportleverantören som ansvarar för att försändelser inte skadas under transporten till dig. Vänligen kontakta oss också på info@tiaras.se för kännedom.

    Force Majeure

    Tiaras ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter såsom exempelvis krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, revolution eller uppror, på grund av myndighetsåtgärd, strejk, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening från leverantör på grund av ovannämnda omständigheter. Dessa omständigheter ska fullgöra befrielsegrund för Tiaras som medför befrielse från skadestånd och andra följder. Tiaras kunder kommer att informeras vid sådana omständigheter.

    Den produktinformation som anges vid varje vara baseras på information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Produktinformationen på Tiaras hålls så uppdaterad som möjligt men vi kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är du som kund på något sätt osäker på produktens innehåll, bör du i första hand kontakta oss på info@tiaras.se

    Ex-branded produkter

    Ex-Branded innebär att kläderna ursprungligen är tillverkade för stora välkända klädkedjor. Våra leverantörer köper direkt från tillverkaren deras avbeställningar, överlager, senaste årstidens kollektioner, likvidationslager etc. Vi kan sedan erbjuda dem till ett väsentligt lägre pris än deras ursprungliga. Alla kläder är helt nya och aldrig använda. Butiksetiketter tas bort eller skärs i enlighet med kedjebutikernas krav. Detta är för att skydda de ursprungliga rättigheterna i dem ursprungliga kedjebutikerna och förhindra obehörig återförsäljning. Gällande skor så kan skokartongen vara intryckt eller på annat sätt avvikande.

    Det framkommer tydligt under varje produktspecifikation om varan är Ex-branded eller om skokartongen är avvikande. Detta gör vi för att undvika missförstånd och för att vi inte vill vilseleda Tiaras kunder.

    Den e-postbekräfelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Om du inte har mottagit någon orderbekräftelse,vänligen kontrollera att din e-post stämmer. Vid problem, kontakta kundtjänst.

    Betalningsalternativ

    Vi samarbetar med Klarna och erbjuder Klarna Checkout. Du kan välja mellan att betala med kort (Visa, MasterCard eller American Express), direktinbetalning via internetbank eller mot faktura. Väljer du faktura kan du även välja att dela upp din faktura enligt Klarnas betalningsvillkor.

    Har du frågor om din betalning är du välkommen att kontakta Klarnas Kundservice på 08-120 120 10

    Inom Tiaras är vi angelägna om din säkerhet och att de personuppgifter som vi har om dig behandlas enligt regelverket i dataskyddsförordningen (GDPR). Nedan finner du de riktlinjer som vi använder för att skydda dina personuppgifter.

    Tiaras riktlinjer

    Vi respekterar dina personuppgifter och din integritet. Tiaras samlar endast in, lagrar eller använder dina personuppgifter för bestämda ändamål. Vi skyddar dina uppgifter genom tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder som till exempel lösenordsskydd och begränsad behörighet.

    När behandlar vi dina personuppgifter

    Vi behandlar bara personuppgifter för bestämda ändamål och behandlar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att utföra den avsedda målet.

    Erbjudande av tjänster

    Vi behandlar data för att identifiera dig som kund eller användare. Vi behandlar även data för de tjänster du använder, tex Klarna för att hantera dina fakturor och betalningar, för kreditupplysningsändamål, för att avhjälpa fel, och för att hantera klagomål samt reklamationer.

    Service och support

    När du kontaktar kundtjänst via kontaktformuläret, e-post eller något av våra sociala medier och begär hjälp från oss är det nödvändigt för oss att behandla dina personuppgifter för att utföra service och support.

    Förbättring av tjänster

    I syfte att förbättra och utveckla Tiaras och vårat sortiment utförs dataanalys i olika form, t.ex. genom statistik och rapporter. Behandlingen är nödvändig för att skapa en bättre kundinsikt, utvärdera, utveckla och förbättra oss. Syftet är att kunna ge kunden bättre information, mer relevanta erbjudanden och bästa kundupplevelse.

    Direktmarknadsföring

    Vi behandlar olika typer av data för att kunna marknadsföra våra produkter direkt till dig. Syftet är att du ska få en god kundupplevelse och få erbjudanden och information anpassad till just dig. Du kan få information via t.ex. brev, telefon, sms och e-post. Du har som kund rätt att frånsäga dig sådan typ av kommunikation, undantagsvis avtalsinformation.

    Efterrättelse av lagar

    Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att fullgöra våra lagstadgade skyldigheter, bokförings- och redovisningslagar är exempel på sådana skyldigheter.

    När kan vi lämna ut dina personuppgifter

    Leverantörer och samarbetspartner som behandlar data för Tiaras

    Dina personuppgifter kan vidarebefordras till leverantörer som utför tjänster för oss, I dessa fall upprättas avtal där Tiaras reglerar att informationen endast används för den verksamhet som Tiaras bedriver och att personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen.

    När raderas data

    Tiaras bevarar inte personuppgifter längre än nödvändigt. När personuppgifterna inte längre behövs raderas de. Uppgifterna kan dock i vissa fall behöva sparas, t ex för statistik eller bokföringsändamål.

    Kundens rättigheter

    Du kan genom att kontakta oss, utöva dina rättigheter. Detta gör du genom en skriftlig begäran, via e-post, till info@tiaras.se

    Rätt till dina uppgifter

    Du har rätt att ta del av de uppgifter vi har registrerat om dig.  Du kan kostnadsfritt begära ett registerutdrag en gång per år.

    Efter att en skriftlig begäran från dig har inkommit till info@tiaras.sekommer ett registerutdrag skickas hem till din folkbokföringsadress.

    Rätt till korrigering

    Vi vill givetvis att de data vi behandlar är korrekt. Men du som kund har rätt att korrigera dina uppgifter och begära att få det rättat.  VI kommer att underrätta dem som vi har lämnat ut data till om korrigeringen av din data. Undantagsvis i de fall då det skulle visa sig vara omöjligt eller innebära en alltför mödosamt insats. På kundens begäran, informerar vi kunden om till vem korrigeringen har lämnats ut. Genom en skriftlig begäran som skickas till info@tiaras.sehar du rätt att begära korrigering av dina uppgifter.

    Rätt till radering

    Kunddata sparas så länge du är kund hos Tiaras och rensas därefter. Fakturauppgifter och fakturaunderlag sparas så länge det är nödvändigt enligt lag, t.ex. bokföringslagen. Som kund har du rätt att din data raderas. VI kommer att underrätta dem som vi har lämnat ut data till om korrigeringen av din data. Undantagsvis i de fall då det skulle visa sig vara omöjligt eller innebära en alltför mödosamt insats. På kundens begäran, informerar vi kunden om till vem rättelsen har lämnats ut. Genom en skriftlig begäran som skickas till info@tiaras.sehar du rätt att begära radering av dina uppgifter.

    Ändringar av personuppgiftsbestämmelserna

    Sker det förändringar i Tiaras villkor för hantering av personuppgifter kommer det att meddelas på denna sida. Villkoren kan t ex komma att ändras om lagstiftningen ändras

    Tredjepart

    Observera att andra webbplatser, inklusive sådana som finns tillgängliga via vår webbplats, t ex via en hyperlänk, kan samla in personuppgifter om dig. Denna riktlinje omfattar inte informationsinsamling från webbplatser som tillhör tredje part.

    Ångerrätt/Öppet köp

    Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att varan mottagits. Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela kundtjänst på info@tiaras.se detta inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Efter att Du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbacka varan till adress enligt retursedel som kundtjänst kommer att skicka till dig via e-post i samband med att du åberopat din ångerrätt.

    Varan du returnerar ska vara i samma skick som du fick den av oss, dvs. oanvända, ej parfymerade eller tvättade (du får naturligtvis prova kläderna). Använd gärna samma kartong eller påse varan kom i för att returnera. Har du inte kvar dessa går det bra att du emballera returförsändelsen så att den inte riskerar att skadas under transporten till oss. Varor som ankommer skadade i retur till oss på grund av att de inte paketerats på ett skyddande sätt och av den anledningen blivit skadade under transporten, godkänns inte som reklamation eller returrätt. Viktigt är att du bifogar retursedeln i paketet korrekt ifylld där bla ordernummer, kunduppgifter, referensnummer etc skall framstå. Saknas den information kan vi inte se att returen kommer från dig.

    Vi betalar tillbaka värdet på varan (ej returportot). Kunden bär det ekonomiska ansvaret ifall returen inte kommer fram till oss. Genom att skicka returen REK avsäger du dig detta ansvar. Då är det Posten som ansvarar för sändningen och de ersätter dig om paketet kommer bort.

    Ångerrätten omfattar inte

    Produkter med nedsatt pris (Rea). Observera att låta bli att hämta ut sitt paket INTE är samma sak som ångerrätt. Ångerrätten gäller inte heller defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.

    Vi på Tiaras administrerar inga byten men du har full returrätt i 14 dagar. För att byta ut din vara till en annan färg eller storlek returnerar du enligt våra retur- och ångerrättsvillkor och beställer sedan önskad vara.

    Det får ej framkomma att varan har använts, t.ex. att den luktar eller har fläckar. Prova gärna varan även om det står en annan storlek än den du förväntade dig, innan du skickar tillbaka den till oss.

    Skulle våra varor mot all förmodan vara defekta (gäller ej om etiketterna är urklippta eller skor enl Ex-branded) så gäller din reklamationsrätt. Vi handlägger varje ärende individuellt därför ber vi dig vänligen kontakta oss på info@tiaras.se så hjälper vi dig. Rätten gäller fabrikationsfel, materialfel eller dyl. Om de returnerade varorna visar sig vara felaktiga eller defekta kommer vi att återbetala den totala kostnaden för varan.

    Viktigt att du tydligt beskriver defekten och bifoga gärna bilder på varan så att defekten syns. Det underlättar för oss om du uppger ”reklamation” i ämnesfältet och artikel- och beställningsnummer i mailet. Vi gör vårt yttersta för att ta hand om ditt ärende snarast möjligt och kontaktar dig inom några dagar.

    För att vi ska kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt med en defekt vara ber vi dig att inom 7 dagar från de att du mottagit ordern rapportera defekta varan till info@tiras.se.

    Vi kommer sedan maila ett tydligt mail med instruktioner om tillvägagångssätt för returnering av defekta varor

    Om du har valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på klarna.se. När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via E-post.

    Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning. Återbetalning sker normalt inom några dagar från att Tiaras erhållit produkten i retur.

    Handlar du som företag och har skickat en retur ska du betala in din faktura som vanligt. När vi har mottagit returen kommer Klarna att skicka en kreditfaktura. Kreditfakturan kan du använda antingen via betalfil eller meddela Klarna vilken faktura du vill avräkna summan mot

    Alla returer skickas tillbaka till vår leverantör i Storbritannien direkt av kunden och kunden står för returportot. Vänligen  kontakta kundtjänst för mer information

    Vi skickar inte med Retursedel i din beställning, därför är det viktigt att kunden alltid först kontaktar kundtjänst på info@tiaras.seför att meddela om nyttjandet av sin returrätt- och ångerrätt. Vänligen kontakta oss inom 14 dagar från det datum Ni mottagit varorna.

    Det medföljer alltid en Följesedel som Ni måste spara vid en eventuell retur. För att underlätta din retur vill vi att ni markerar på följesedeln den/dem vara/varor som Ni vill returnera. Detta görs genom att göra en cirkel runt dem varor som ska returneras. Både retursedel och följesedel ska skickas med i returen. Föremål måste returneras i originalförpackningen med etiketter bifogade inom 14 dagar. Varor som returneras utan originalemballage, etiketter eller kartonger kommer att skickas till dig för egen kostnad och vi kommer inte att återbetala varan.

    Ladda hem retursedel här

    Ändringar av Villkoren

    Tiaras förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla uppdaterade ändringar av Villkor kommer att publiceras på www.tiaras.se. Tiaras rekommenderar att du läser igenom Villkoren och håller dig uppdaterad, då kunden i samband med ett nytt köp eller vid besök på tiaras.se accepterar dem ändringar som Tiaras gör.

    FRI FRAKT FRÅN 800KR- Specialerbjudande till alla våra nya kunder som prenumererar på vårt nyhetsbrev. Avvisa